8 Kasım 2016 Salı

Tamiya 1/48 Spitfire Mk.Vb. Turkish Airforce - 5514



Kit klasik Tamiya. Tüm diğer Tamiya kitleri gibi çapaksız ve ağaçtayken bile " sana hiç sorun çıkarmayacağım " diye fısıldıyor. İlave bir detay seti kullanmadan, 5514 borda numaralı Türk Hava Kuvvetleri uçağı olarak bitireceğim. 



Gunze Sangyo'nun laker Mr.Color serisi RAF boya seti ve yine Gunze Sangyo'nun akrilik Mid.Stone rengi ile çöl kamuflajı uygulanacak.


Patern ve dekaller Tigerhead Decals'in 48008 nolu seti. Modeli ve dekalleri gönderen Sevgili Ayhan Toplu kardeşime teşekkür ederim.





Şeker niyetine bir kit. Vaktin nasıl geçtiğini hiç anlamadım, başladığım gibi tesviye aşamasına geliverdi. Aviyonik tablosu oldukça mütevazi eski yöntemlerle sadece silver kuru fırça yapıldı. Kokpit içinde Mr.Color 364 Aircraft Gray Green kullanıldı. Rahatlamak için yapılan eskitme ve washlar uygulanışını takiben gövde birleştirildi. Dolgu macunu hiç istemeyecek. Maket yapıyorum diyen herkesin yapması gereken bir model. Sırada tesviye aşaması var..


Dolgu macunu hiç kullanılmadan, bir iki saatlik sulu zımpara aşamasını takiben kanopi yapıştırılıp maskelendi. Ardından gövde altı Gunze Sangyo'nun 370 numaralı Azure Blue rengine tabancayla boyandı. Boya öncesi ön gölgeleme olayına hiç girmedim. Gunze Sangyo lakerleri atmdan sonra model üzerinde duruşunu en sevdiğim boyalar lakin mereti de atarken etrafı çok berbat kokutuyor. Gülü sevdik katlanıyoruz bakalım. Gövde üstünü boyamadan önce kanopinin dikiz aynasını ve telsiz anten direğini yapıştırmayı unutmamam lazım.


Azure Blue sınırı maskelendikten sonra GS H71 Middle Stone rengi üst kısma airbrush ile uygulandı.Alt sınır maskeleri Kamuflajın koyu renkleri atılıp bitirilene kadar yerlerinde kalacaklar.





Model maskelendikten sonra GS Dark Earth ile kamuflaj tamamlandı. Maskeleri açıp parlak vernik aşamasına geçilecek.



Kamuflaj'ın maskeleri açıldı. Kanopi maskeleri vernik dekal işleri bitince açılacak.




Tamiya X22 verniğin kurumasını takiben Tigerhead Decals'in 48008 numaralı setindeki 5514 borda numaralı uçağın dekallerini uyguladım. Micro Sol uygulamasını takiben kurumaya bıraktım. İkinci kat X22'nin ardından eskitmeye başlayacağım. Eskitmede nereye kadar açılacağımı kararlaştırmaya çalışıyorum. Aydın havası kısa mı kessem yoksa paneldir tondur coşsam mı ? şeklinde arada kalıyorum. Bu modelde belki fazla açılmam uzun yılların pası diyerekten..

Elbette coşmadım, elim ayağım tutmuyor ki uçağı doğru dürüst henüz. Dekallerin vernik işleri bittikten sonra içe detay panelleri belirginleştirmek için burnt umber ve siyah karışımı yağlı boya ile genel yıkama silme yaptım sadece.





Yıkama silme işlemini kazasız belasız ufak parçaları kırmadan atlattım.  Sonrasında Testors'un mat verniği ile kendimce uygun bir matlık yakaladım. Egsozları boyayıp takacağım ve anteni çekip doğru vitrine. Kanopi maskelerini açarken ayna odanın ücra bir köşesine uçuverdi. Pek de hevesim yok peşine düşmeye şimdi.. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder